diumenge, 4 de setembre del 2011

Preparant el Treball de Fi de Grau de l'alumnat

I del registre que havia de fer de tot el que ha passat en relació al projecte, encara em faltava deixar constància de la reunió que vaig tenir amb el Degà de la Facultat d'Educació de la nostra Universitat en la qual vàrem començar a parlar de l'enfocament definitiu que haurà de tenir el Treball de Fi de Grau perquè l'alumnat de la Seu d'Eivissa el pugui presentar aprofitant la feina feta en el seu eportafoli.

La reunió va ser el 25 de juliol aprofitant el viatge del Degà a Eivissa amb motiu de l'acte de cloenda i lliurament de diplomes que es fa cada any. I quan havíem tractat altres temes de tipus més organitzatius i immediats de la Facultat d'Educació a la Seu d'Eivissa, vàrem tractar alguns temes en relació al projecte.

Vaig informar al Degà sobre les referències al seu suport en el meu Treball de Fi de Màster i sense dubte, ràpidament, amb tota la seva amabilitat, me'l va renovar per les properes passes que hem de donar a partir d'ara. I el que més em preocupava i em llevava la son, em va mostrar el seu suport perquè la iniciativa de què l'alumnat elabori un eportafoli de presentació, a partir de l'eportafoli d'aprenentatge que han elaborat durant els quatre cursos, com a part del seu Treball de Fi de Grau pugui tirar endavant.

El Degà em va informar que a partir d'aquest curs s'estudiarà com plantejar el Treball de Fi de Grau per als estudis de Grau d'Educació Infantil i que em tendrà en compte el nostre projecte a l'hora de definir-lo. També el vaig informar d'algunes consideracions que fa temps em planteig en relació a aquesta qüestió:

- Que la guia docent haurà de contemplar dos vies de Treball de Fi de Grau: tenint en compte o no l'eportafoli de l'alumnat.
- En la via que inclou l'eportafoli també hi ha dos opcions: que l'eportafoli sigui completament el Treball de Fi de Grau o que només sigui una part. Si és una part, s'hauran de considerar quants de crèdits ha de tenir, i en aquest cas, seguint el consell d'Elena Barberà quan va venir a Eivissa a fer-nos una sessió d'assessorament, ens va recomanar que fossin dos crèdits.

La veritat que és una de les coses que em té més preocupada: crec que només una petita part de l'alumnat estarà preparat per optar a un Treball de Fi de Grau que estigui completament basat en l'eportafoli, per tant, tal vegada, perquè més alumnat opti a aprofitar aquesta feina, seria més adient que només sigui una part del treball. Però si només és una part, ja estam infravalorant la feina de l'eportafoli, que en canvi, em sembla bàsica per poder valorar la formació que l'alumnat ha assolit com a futur docent, i la millor eina que una Universitat tendria per valorar la professionalitat docent que aquest alumnat ha assolit durant la seva formació.

Així que aquest curs em queda molta feina per arribar a una proposta coherent i que pugui respondre a les necessitats que se'ns plantegen. El repte, sense dubte, és apassionant. Esperem que l'angoixa no el desvurtiï i puguem mostrar tant bona feina que una part de l'alumna està fent i que mereix ser recompensada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada